راسخون:معاون آموزش و پژوهش پوست و جزام دانشگاه علوم پزشکي تهران گفت: زيورآلات بدلي چيني که مصرف آن توسط دختران ، زنان وجوانان زياد شده است به دليل استفاده از نيکل بالا سبب حساسيت و آزردگي پوست مي شود.
از آنجایی که ما دیواری کوتاه تر از دیوار چین پیدا نمی کنیم به دختران خوب پیشنهاد می کنیم  از اینگونه زیورآلات استفاده نکنند.این گونه فلز نيکل علاوه بر بدليجات تزئيني درمواردي مانند بند فلزي ساعت، سگک کمربند و سکه‌ها نيز وجود دارد. کسي که به علت استفاده از بدليجات، دچار حساسيت پوستي شده است، ممکن است دراثر مصرف اين مواد و حتي به سکه‌هاي درون جيب خود نيز حساسيت پوستي نشان دهد.
دکتر"علي رضا فيروز" در گفت وگو با ايرنا گفت: در صنعت توليد بدليجات بسياري از کشورها، قوانيني درباره ميزان استفاده از فلز نيکل در محصولات وجود دارد که اين قوانين در چين رعايت نمي شود و همين عامل باعث ايجاد حساسيت هاي پوستي در استفاده کنندگان مي شود.
برخي از آلياژهاي استفاده شده در بدليجات که در صدر آنها فلز "نيکل" است باعث ايجاد حساسيت هاي پوستي در افراد مي شود وعلايم اين حساسيت ها که از نوع تماسي محسوب مي شوند چند روز بعد از استفاده از اين بدليجات ، به صورت قرمزي، قرمزي همراه با ايجاد خارش و يا قرمزي همراه با برجستگي هاي سرخ رنگ به نام "پاپول" برروي پوست محل استفاده ظاهر مي شود.
اين متخصص پوست و مو به شهروندان توصيه کرد که در هنگام خريد بدليجات به کشور توليد کننده محصولات دقت کرده و از محصولاتي که بيشتر شناخته شده اند، استفاده کنند.
/1023

/1002

جذب خبرنگار افتخاري